13 ország vezető katolikus életvédői vádolják Ferenc pápát azzal, hogy elhagyta az Egyház tanítását
2017. december 12. írta: Katolikus Válasz

13 ország vezető katolikus életvédői vádolják Ferenc pápát azzal, hogy elhagyta az Egyház tanítását

gettyimages-886819752-800x500.jpgKatolikus életvédő szervezetek vezetői a világ minden részéről közös levelet adtak ki a mai napon, amelyben az Egyház jelenlegi vezetőit, köztük Ferenc pápát is azzal vádolják, hogy kétértelmű tanításokkal és a katolikus egyház tanításával szembemenő lépésekkel aláássák a nemzetközi életvédő mozgalom munkáját.

A levél kijelenti, hogy az elmúlt 50 évben az életvédő mozgalom "különösen támaszkodott a katolikus egyház megváltoztathatatlan tanítására, amely a legnagyobb tisztasággal erősíti meg az erkölcsi törvényt". Az aláírók azt állítják, hogy az elmúlt években az Egyház eddigi világos tanítását egyre inkább felváltotta "a kétértelműség, mi több, olyan tanítások is, amelyek ellentétesek Krisztus tanításával és a természeti törvény elveivel".

A levél egy listát ad olyan dokumentumokról, amelyeket az aláírók aggasztónak találnak, és olyan, Ferenc pápának az elmúlt években eljutatott levelekről, amelyek a pápától a tanítása tisztázását kérték. Az életvédők listáján többek között a 900 000 katolikus hívő által aláírt "filiális kérés", a dubia, a filiális korrekció, és Thomas Weinandy atya levele is szerepel.

Az aláírók olyan kijelentésekkel és cselekedetekkel vádolják Ferenc pápát, amelyek "ellentmondanak az Egyház tanításának a belsőleg rossz és fogamzásgátló cselekedetekről", továbbá "ellentmondanak az Egyház tanításának a házasság természetéről, és a házasságon kívüli szexuális cselekedetek belsőleg rossz voltáról".

Az életvédők bírálják azt is, hogy Ferenc pápa jóváhagyta az ENSZ Fenntartható Fejlődés Céljait, amelyek "felhívják a tagállamokat arra, hogy 2030-ig biztosítsák a teljeskörű hozzáférést az abortuszhoz, a fogamzásgátlókhoz, és a szexuális oktatáshoz". A levél továbbá elítéli "a szexuális oktatással kapcsolatban elfogadott megközelítést, amely különösen az Amoris Laetitia 7. fejezetében, valamint a Család Pápai Tanácsa 'A Találkozási Pont' című programjában szerepel".

Az aláírók a levelükben hitet tesznek az Egyház "állandó tanítása" mellett. "Ha ellentmondás van a hierarchia bármely tagjának, akár még a pápának is a szavai, tettei és aközött, amit az Egyház mindig is tanított, úgy mi az Egyház állandó tanításához fogunk hűségesek maradni." - írják az életvédők. "Ha elhagynánk a katolikus hitet, vele Jézus Krisztust hagynánk el, Akihez tartozni szeretnénk egy örökkévalóságon át." - teszik hozzá.

"Teljes engedelmességet fogadunk a katolikus egyház hierarchiájának a tekintélyük legitim gyakorlásában. Azonban semmi sem fog rávenni vagy rákényszeríteni minket arra, hogy elhagyjuk vagy megtagadjuk a katolikus hit bármely részét, vagy bármely definitíven megállapított igazságot." - tesznek fogadalmat az aláírók.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.12.13. 09:52:30

@nu pagagyí:

"Van egy tudományos konszenzus arról, mettől ember az embrió"

Persze, a harmadik hónap vége előtt egy perccel még nem ember, utána egy perccel már az. :DD

Nem tudományos konszenzus, hanem minden tudományos alapot nélkülöző jogi döntés. Mondjuk tudományos alapon az sincs definiálva, mi az ember.

commentes nikk 2017.12.13. 10:04:24

Pár évtized és az egész klub megy a levesbe, addig marakodjanak csak a meséiken.

Jakab.gipsz 2017.12.13. 10:08:43

Háborúban állunk, egy teológiai-filozófiai háború zajlik, ezt tessék tudomásul venni, (hallgatnak a múzsák).

Háború zajlik a "keresztény fehér felsőbbrendű intelligencia ellen", amelyet nekünk, keresztény gondolkodóknak, a lovagiasság szabályai szerint kell megvívnunk a végtelenül gonosz ellen.
Ez most ész-játék.

Azt nem nehéz belátni, hogy Ferenc pápát is anyaszülte, tehát őt is átlehet verni és belehet csapni, még hit és erkölcs dolgában is.

Ezen okok miatt csak a tudományhoz fordulhatunk segítségért, elsősorban a matematikához, hogy megértsük "Isten gondolatait", igéjét és igazságát.

Mára a matematikai nyelve globális, minden matematikus érti a szimbolikáját, viszont: ezt a nyelvet le kell fordítani magyarra mert csak magyarul érthető meg és alkalmazható bizonyításra.

Azért mert "Isten" fogalmát nem mi találtuk ki, tehát miért gondolkozzunk róla úgy ahogyan ti, gondolkodtok, miért lássuk csak azt amit ti megláttatok benne, és miért beszéljünk róla úgy ahogyan ti beszéltek.

Nos, erre bennünket emberfia nem kötelezhet, főleg nem sivatagi nomádok, ateista-filozófusai.

Ez most itt "észjáték" ezt a komplex többszörösen összetett, feladatot, bízzátok reánk és nyugalom és bölcsesség lesz, a fenevadak ármánykodása helyett.

Azért mert "isten, igéje igazsága, bölcsessége az mindenkié", ezt nem sajátíthatja ki senki sem.

Ravasz Figyelmeztetés 2017.12.13. 10:11:51

@Ad Dio: Színtiszta ostobaság. A mai fehérek őseinek legfeljebb egy töredéke tartott rabszolgákat. A múlt században Amerikába kivándorolt Google-alapító orosz, Sergei Brin nem azért lett dúsgazdag, mert az ősei rabszolgákat tartottak, és így van ezzel még sok millió másik fehér amerikai. Nem a gyarmatosítás, hanem a felvilágosodás, a feudalizmus felszámolása, a polgárosodás és az ipari forradalom miatt gazdagodtak meg az európai országok, ami lehetővé tette a tőkefelhalmozást és a termelékenység és az össztársadalmi termék hihetetlen növekedését. Ha igazad lenne, Svájcnak, Ausztriának meg Svédországnak most koldusszegénynek kellene lennie, mivel nem voltak gyarmataik.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.12.13. 10:12:10

@Moin Moin:

"mert a hozzád hasonló megnyomorodott-megkeseredett lelkű, túlkompenzáló valláskárosultakat nem lehet elhajtani...:-)"

Téged viszont még embrió korodban ki lehetett volna pucolni anyádból. Nagy kár, hogy nem tették meg, hiszen most te magad is helyeselnéd a döntést.

nu pagagyí 2017.12.13. 10:13:26

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A konszenzus attól konszenzus, hogy van aki egy perccel elé teszi, más meg utána. Nem kell, hogy mindenkit kielégítsen, elég ha a többséget. A tudomány esetében természetesen, konkrét megfigyeléseken kell alapulnia ennek a konszenzusnak. Mondjuk még nem alakult ki az agynak az a része, ami a tudat hordozója. Én nem vagyok tudós, de a tudomány lehetővé teszi, hogy pontosan megismerhessem az adott kritériumokat, ellentétben a vallási dogmák miértjével. A tudomány nem egy nem létező Isten nagyon is valóságos álprófétainak sugalmait, agyszüleményeit vizsgálgatja, hanem konkrét dolgokat.

Azért, gondolom, te sem tekintesz két darab sejtet embernek, bár az emberi ostobaság mélységei kifürkészhetetlenek. Szakmai gyakorlatként javasolnám, erőszakoltasd meg magad a szomszéd bácsival, hogy elmélyíthesd filozófiai tudásodat, a pro- és kontra érvek objektív mérlegelését.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.12.13. 10:13:54

@Megkúrt úrfi a látens heteroszexuális vezérüszü:

"a tabletta sem akadályozza meg a vírus terjedését."

Sőt közvetve elősegíti, hiszen a nőket a terhességtől valő félelem nem tartja vissza a szabados szexuális élettől.

Ad Dio 2017.12.13. 10:17:16

@blah:

"nos mire az ember eljut olyan tudati állapotba, hogy eldönthetné szeretne-e élni vagy sem addigra nem hozhatja meg a döntést ugyanis a katolikus hit szerint pokolra jut ha nem akar élni."

Ez csak akkor baj neki, ha katolikus. Ráadásul még ha az is, lehet olyan szörnyűnek ítéli meg az életét, hogy azt hajlandó az üdvösségével együtt is eldobni. Én leszek az utolsó, aki elítéli ezért.

Viszont a kérdés nem ez volt, hanem az, hogy eldöntheti-e bárki HELYETTE, hogy akar-e élni?

Erre válaszolj kérlek. Köszönöm.

eßemfaßom meg áll 2017.12.13. 10:20:56

@Ad Dio: "így a két ivarsejt genetikai kódjának feleződése, majd egyesülése eredményeképpen jön létre az új egyed. Ettől a ponttól ember, ettől a ponttól illeti meg az élet védelme. "

Mármint szerinted. Mások szerint meg nem.

Tranquillius 2017.12.13. 10:24:28

@Ravasz Figyelmeztetés: Svédországnak voltak gyarmatai, Svájc pedig rengeteg pénzt keresett a rabszolgakereskedelemből. Nézz utána. :)

Tranquillius 2017.12.13. 10:25:41

@eßemfaßom meg áll: Szerintem a föld geoid alakú, mások szerint meg lapos. De ettől még nem lesz másoknak igaza, hogy gondolnak valamit.

eßemfaßom meg áll 2017.12.13. 10:26:01

@Ad Dio: " hanem az, hogy eldöntheti-e bárki HELYETTE, hogy akar-e élni?"

Van egy rossz hírem, egy csomó dolgot nem dönthet el az embrió. Ez is köztük van.

Tranquillius 2017.12.13. 10:26:47

@commentes nikk: Kb. 2000 éve ezt hallgatjuk, van valami más lemezed is?

Mei Ling 2017.12.13. 10:27:58

@Ad Dio: Azért nem kell egyedileg dönteni a kérdésben, mert nincsenek kivételek. Jól meghatározható, hogy milyen minimális agyi és idegi tevékenységhez kössük az emberi lény fogalmat, és hogy ezt az embrió mikor éri el legkorábban. A három hónapon lehet vitatkozni, a leírások szerint elég későinek tűnik, de ha elég alacsonyan húzzuk meg a határt, akkor nem lehetnek kivételek, így pl. a fájdalomérzet elérése előtti kor általánosan elfogadhatónak tűnik.

Ezzel persze szemben áll a katolikus álláspont, miszerint a fogantatástól embernek kell tekinteni az egyesült ivarsejteket. Sajnos ez nehezen egyeztethető össze a tudományos tapasztalattal, ami szerint a sikeres fogantatások kétharmada úgy szívódik fel, hogy senki észre sem veszi.

nu pagagyí 2017.12.13. 10:29:20

@Jakab.gipsz:
""Háborúban állunk, egy teológiai-filozófiai háború zajlik, ezt tessék tudomásul venni, (hallgatnak a múzsák). ""

Jól látod a dolgok jellegét, csak az irányát nem. A hatalomra törő gátlástalan maffiózók és a nép között dúl háború. A maffiózók természetesen mindent felhasználnak, legfőképp a vallást a nép butítására és kussoló, kizsákmányolható szolgává faragására. Csak utóbbi biztosítja nekik, hogy felszámolhassák a jóléti államot, amely jelentősen apasztja a kitulajdonítható vagyont és profitot. A lopást persze meg kell ideologizálni, mert ki fasz fogadná el csak úgy, hogy vannak kivételezettek, akik törvényesen fosztogathatnak és élősködhetnek. Na, erre kell a katolikus egyház a maga hierarchiájával, a bűnösség propagálásával, a népbutító szemfényvesztéssel, meg a behülyítette emberektől összegyűjtött információkkal, amivel a hatalmat szolgálhatja (jó pénzért). A hatalmat gyakorlók ájtatossága szimplán képmutató és primitív (csak Machivellit követik), míg az elbutított híveké akár valódi is lehet, utóbbiakat természetesen sajnálom.

Mei Ling 2017.12.13. 10:29:33

@Moin Moin: Ez nagyon durva volt. Elég fanatikus hívő lehetsz.

morph on deer 2017.12.13. 10:29:58

@Bicepsz Elek: “Ha az abortusz legalis, akkor a gyermekgyilkossag miert nem az??”

Egy qrva szót nem írtam az abortuszról!
A fogamzásgátlás lehetőségének biztosítása és alapos szexuális felvilágosítás viszont alapvetően szükséges - lenne - világszinten, de a szűkagyú gondolkodásmód mindent megtesz, hogy “megvédje” mindettől a hívőket, - Isten nevében!
Most épp a pápát támadják, aki felismerte, hogy mennyire hibás ez a gondolkodásmód, és változtatni szeretne ezen az áldatlan állapoton!
Pedig a sötét barmok - állítólag - az ‘életet’ védik...
Erről írtam

eßemfaßom meg áll 2017.12.13. 10:30:56

@Mei Ling: "Sajnos ez nehezen egyeztethető össze a tudományos tapasztalattal, ami szerint a sikeres fogantatások kétharmada úgy szívódik fel, hogy senki észre sem veszi. "

ha Isten nem akarja, hogy megszülessen a gyermek akkor megoldja így :)

blah 2017.12.13. 10:32:56

@Ad Dio: mondjuk a leendő szülei eldönthetik. ők azok akik pl. gumit húzhatnak vagy éppen szarhatnak valakit a világra akivel nem fognak foglalkozni. erről szólt a poszt és egyet is értek azzal, hogy a pápa a fogamzásgátlást már nem ördögtől valónak tekinti.

eßemfaßom meg áll 2017.12.13. 10:33:31

@nu pagagyí: neked azért nagyon az agyadra ment az orbánfóbia

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.12.13. 10:33:57

@nu pagagyí:

"Mondjuk még nem alakult ki az agynak az a része, ami a tudat hordozója."

Mi a tudat?

"Szakmai gyakorlatként javasolnám, erőszakoltasd meg magad a szomszéd bácsival,"

Te meg koitáld meg a repedt sarkú bárcás szexmunkás édesanyádat. Kizárólag tudományos alapon.

Ad Dio 2017.12.13. 10:35:43

@Ravasz Figyelmeztetés:

"Színtiszta ostobaság."

Csak a hajónapló kedvéért kérdezem meg: hány normális, igényes, értelmes beszélgetést láttál már ezzel a felütéssel kezdődni?

Persze az alacsony felütés után a folyatással is akadnak fenntartásaim, ezek azonban már nem stilisztikaiak, hanem teoretikusak.

A világ felfedezése és "lerablása" során temérdek arany jutott Európába, ami kevesek kezében landolva, azokon keresztül a luxus ipar felfutását eredményezte. Ezen keresztül más iparágak is lendületet kaptak, ami a polgárság megerősödését eredményezte. Ezen keresztül kialakulhatott egy olyan új politikai gondolkozás, ami megágyazott a felvilágosodásnak. Nyilván még temérdek összetevője van a folyamatnak, de a gazdaságba áramló arany alapvető volt. Épp így alapvető volt az Egyesült Államok gazdaságában bizonyos időszakban a rabszolgaság által rendelkezésre adott olcsó munkaerő, illetve az ezzel kapcsolatosan kialakuló méretgazdaságosan termelő nagybirtok. Ez teremtett alapot arra, hogy a társadalom egy jelentékeny része elszakadhasson a mezőgazdaságtól és az ipar felé fordulhasson. Stb...

Ezek a folyamatok nem egyes embereket, hanem egész társadalmakat alakított át, tettek végső soron gazdaggá. A hatásköreik sokszor országhatárokon is túlnyúlt - ma végképp túlnyúlik.

Épp ezért bizony ahhoz, hogy ma Google lehessen, nem egy okos ember kell csupán, hanem egy olyan társadalom, ami piac a google számára + egy okos ember.

Nb. Bill Gates vagy épp Sergei Brin nem felel senki más tetteiért a sajátján kívül, így a gazdagsága nem teszi egyiket sem "bűnössé" abban, hogy annak alapját sok esetben nem túl szép eszközökkel teremtették meg, viszont az az állítás, hogy pusztán a kreativitásukkal érték el azt amit elértek mindentől és mindenkitől függetlenül, hamis.

Ad Dio 2017.12.13. 10:41:56

@blah:

Terelsz. Kérlek ne.

A kérdés egyértelmű: lehet-e bárki aki eldöntheti valakiről (aki eszerint már létezik), hogy elég jók-e az életkörülményei ahhoz, hogy élhessen, vagy sem?

Erre válaszolj kérlek. Megköszönném ha egyenes választ adnál és nem terelnél meg maszatolnál tovább... tiszteljük már meg egymás idejét...

A fogamzásgátlás kérdése nem ide tartozik, bár abban egyébként egyetértek veled: a szülők felelőssége, hogy mikor, milyen formában, mennyi esélyt szeretnének a foganásnak adni.

nu pagagyí 2017.12.13. 10:43:52

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Interjúvold meg a megtermékenyített petesejtet, hogyan vélekedik a tudatról, mert szerinted ő már ember. A tudomány legalább konkrét agyterülethez tud kötni konkrét dolgokat. Például a dinoszauruszuk nem nagyon tudtak absztrahálni, így valószínűleg nem hittek a te Istenedben, ugyanis hiányzott az agyukból az a rész, amely ilyesmit csinál mondjuk a kifejlett ember agyában.

De azért ne keseredj el, ha van Isten a tudomány megtalálja. Lehet, hogy egy fekete lyuk mélyén bujkál. Aztán, ha meglesz, ki lehet majd faggatni, mi a hosszabb távú célja ezzel az állatkerttel, amit szerinted teremtett. Így nem hagyatkoznánk olyanok agymenéseire, aki szintén nem találkoztak vele, de elképzelték.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.13. 10:44:16

@morph on deer:

Nem, a római pápa nem ezen akar változtatni, hanen harcot folytat Isten ellen, évek óta immár. Nem véletlen, hogy az utóbbi 500 év legnépszerűtlenebb római pápája a hívők közt, miközben a keresztényellenes körökben celeb.

nu pagagyí 2017.12.13. 10:46:07

@Ad Dio: "A kérdés egyértelmű: lehet-e bárki aki eldöntheti valakiről (aki eszerint már létezik), hogy elég jók-e az életkörülményei ahhoz, hogy élhessen, vagy sem?"

Miért, más jobban tudja, mint ő?

Jakab.gipsz 2017.12.13. 10:49:30

@nu pagagyí:

Mielőtt a dolgok irányáról szólnál, ismerned kellene az idő irányultságával kapcsolatos filozófiai kutatásokat is, amit ma ismerünk mind e kettő, hibás, és erről nem tehet senki sem.

Tehát a "bűnösök felmutatása" nem vezet sehova sem.

metal · http://electric.blog.hu 2017.12.13. 10:50:37

Újabb példája, hogy mennyire elmaradott sötét hülyék gyülekezete az egyház!

Tranquillius 2017.12.13. 10:53:13

@Mei Ling: Ha a magzat nem ember 12 hónapos kora előtt, akkor minden további nélkül lehet árulni is őket a hentesnél, finom pörit lehet belőle csinálni az abortuszklinikákon az "édesanyáknak". Másrészt a természetes vetélés kb. úgy viszonyul az abotruszhoz, mint a szívinfarktus a rablógyilkossághoz.

Ad Dio 2017.12.13. 10:53:38

@Mei Ling:

"Azért nem kell egyedileg dönteni a kérdésben, mert nincsenek kivételek."

Vagyis azt állítod, hogy minden egyes emberi embrió másodpercre pontosan egyszerre osztódik és a fejlődésében PONTOSAN ugyan azt az utat járja végig?

"Jól meghatározható, hogy milyen minimális agyi és idegi tevékenységhez kössük az emberi lény fogalmat, és hogy ezt az embrió mikor éri el legkorábban."

Lehet hogy tudsz valamit, amit a tudósok nem? Kérlek állj elő vele, mert ezt a kérdést már elő sem nagyon szokták hozni, annyira eltérő a szakemberek véleménye - ha ugyan van nekik - mert a többség szerint ez nem szigorúan tudományos kérdés.

"A három hónapon lehet vitatkozni, a leírások szerint elég későinek tűnik, de ha elég alacsonyan húzzuk meg a határt, akkor nem lehetnek kivételek, így pl. a fájdalomérzet elérése előtti kor általánosan elfogadhatónak tűnik."

Szóval akkor a fájdalomérző képesség tesz bennünket emberré? Mi van azokkal akik analgéziával születnek, vagy későbbi agyi károsodás teszi őket képtelenné a fájdalomérzetre? Ők nem emberek? Ezt magad sem gondolhatod komolyan... A fájdalom érző képességet ugyan azért kötjük az abortuszhoz, mint a morfológiát, amit Nu Pagagyí említett, mert az emberek könnyeben elviselik egy "nem embernek látszó" "sejtcsomó" likvidálását, ami ráadásul még fájdalmat sem érez. Érthető, csak ettől ez továbbra sem "tudományos" határ, hanem merő önkény.

"Ezzel persze szemben áll a katolikus álláspont, miszerint a fogantatástól embernek kell tekinteni az egyesült ivarsejteket. Sajnos ez nehezen egyeztethető össze a tudományos tapasztalattal, ami szerint a sikeres fogantatások kétharmada úgy szívódik fel, hogy senki észre sem veszi."

Ez nem csak a katolikus álláspont, hanem a genetikára, biológiára alapozott természettudományos álláspont.

Arra pedig, hogy a megfogant életek 1/3-a meghal születés előtt, azt tudom mondani, hogy a megfogant életek 100%-a meghal valamikor. Ezen az alapon furcsa módon mégsem legalizálják az emberölést :-). A jog csak azokkal az esetekkel foglalkozik ebből a szempontból, ahol idegenkezűség van. A természetes halál ilyen értelemben nem jogi eset.

blah 2017.12.13. 10:54:41

@Ad Dio: na ezt el se kezd. sehol egy szóval nem említettem azokat a dolgokat amire most választ vársz. ennek a fényében igazán vicces amikor egy hülye tiszteletet követel magának...

morph on deer 2017.12.13. 10:55:38

@Ad Dio:
“Az egyház már akkor végzett szegény missziókat, amikor még rajta kívül jóformán senki.”
Nem ezt vitatom, ráadásul nem az “egyház” szerepéről beszéltem, bár arról is lenne mit.
A “keresztényi gondolkodásmódra” hivatkoztam, amely állítólag ennek a sötét életvédő csapatnak (is) a sajátja!

Mivel a parthenogenezis már pont 2017 éve kiment a divatból, - már ami a human alkalmazást illeti - spermára igenis szükség van a szaporodáshoz, ismereteim szerint.
Amúgy a jelenlegi pápa mindössze a való világot veszi figyelembe, és próbálja összeegyeztetni a dogmákkal, szemben a dogmatikus megközelítéssel, ahol ha esik, ha fúj, a teljesen idejétmúlt és egyébként is illuzórikus dogmákat akarják rákényszeríteni a hívőkre.

Ahogy az is kiderül, hogy a Föld is forog, mégsem dőlt össze a világ...

Ad Dio 2017.12.13. 10:56:54

@nu pagagyí:

Ha válaszolsz az én kérdésemre, én is megteszem a tieddel.

Ad Dio 2017.12.13. 11:15:18

@blah:

Nem magamnak követelem, hanem a diskurzusnak. Mert a kölcsönös tisztelet nagyon fontos ahhoz, hogy az értelmes vita kialakulhasson. A tisztelet azonban ne elég. Kell még némi következetesség és logika is. Ennek fényében kérlek olvasd el amit leírtál még egyszer.

Ad Dio 2017.12.13. 11:17:53

@morph on deer:

" spermára igenis szükség van a szaporodáshoz, ismereteim szerint. "

Azok a "sötét életvédők" nem a spermát védik, hanem a megfogant életet.

:-/

Ad Dio 2017.12.13. 11:18:58

@metal:

Szállj be a vitába és világosíts fel minket! ;-)

blah 2017.12.13. 11:19:45

@Ad Dio: szóval most a maszatolás és a félremagyarázás jön? most, hogy lelöktelek a magas lóról gondolkozzak el azon miért akarsz továbbra is valamit szándékosan félremagyarázni?

metal · http://electric.blog.hu 2017.12.13. 11:22:47

@Ad Dio: Milyen vitába szálljak be? Nincs miről vitázni. Ha az egyház nem szól bele a nem hívők életébe (de megpróbál), akkor a saját hülyéinek azt mond amit akar.

Ad Dio 2017.12.13. 11:24:21

@nu pagagyí:

"Interjúvold meg a megtermékenyített petesejtet, hogyan vélekedik a tudatról, mert szerinted ő már ember."

Egy sereg olyan szituáció van, amikor egy-egy ember véleménye nem elérhető közvetlenül (távol van, ismeretlen helyen van, kómában van stb). Ilyenkor a jog előzményekből, ráutalásból stb dolgozik. Ha ezt az embrióra alkalmazzuk, egyértelmű, hogy az jök ki, hogy élni akar, hiszen fejlődik, halad a maga fejlődési útján.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.12.13. 11:25:12

@nu pagagyí:

Szóval mégsem tudsz válaszolni egy egyszerű kérdésre. :(

Gazz 2017.12.13. 11:26:58

@hidroponi: Touche. Most hirtelen kinyílt a csipájuk.

Tranquillius 2017.12.13. 11:27:03

@metal: Atyaég. Az egyház már azzal is beleszól a hívők életébe, hogy különböző ünnepeket kényszerít rájuk, amikor nem kell dolgozni és még az időszámítást is Krisztus vélt születésétől számítja. :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.12.13. 11:27:29

@nu pagagyí:

"Interjúvold meg a megtermékenyített petesejtet, hogyan vélekedik a tudatról, mert szerinted ő már ember."

Interjúvold meg a fogazás miatt öntudatlanná vert szexmunkás édesanyádat - hoppá, hiszen ő a te definíciód szerint nem is ember.

eßemfaßom meg áll 2017.12.13. 11:42:24

@Tranquillius: "Ha a magzat nem ember 12 hónapos kora előtt, akkor minden további nélkül lehet árulni is őket a hentesnél, finom pörit lehet belőle csinálni az abortuszklinikákon az "édesanyáknak". "

Pont annyira amennyire amputált lábat árulhat a hentes. Pörinek vagy kocsonyának.

eßemfaßom meg áll 2017.12.13. 11:48:38

@Ad Dio: "Pontosan mi az a "bizonyos" idegrendszeri működés, ami egyik napról a másikra alapjogok hordozójáva tesz egy pár pillanattal azelőtt még semmit sem érő sejtcsomót?"

Mi az a változás ami a 6570 napos felnöttet alkalmassá teszi a választásokon való részvételre a 6569 napos gyereket pedig alkalmatlanná? Általánosítani rossz, mindenkinél egyedileg kellene meghatározni mikor válhat nagykorúvá.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.13. 11:49:14

@Ad Dio:

Ez a spermavédés olyan, mint az mítosz, hogy az egyháziak azért nem engedték Kolumbuszt hajózni, mert azt hitték, le fog esni a hajó a Föld szélén.

eßemfaßom meg áll 2017.12.13. 11:52:40

@Ad Dio: , "hogy az jök ki, hogy élni akar, hiszen fejlődik, halad a maga fejlődési útján. "

Ez azért még nem az a kimondottan tudatos, önálló döntésen alapuló cselekedet.

Tranquillius 2017.12.13. 11:55:26

@eßemfaßom meg áll: Csak szólok: amputált lábat árul a hentes, marha, csirke, sertés stb. formájában, ugyanis ezeket nem emberről vágják le.

metal · http://electric.blog.hu 2017.12.13. 12:04:51

@Tranquillius: Nem. Az egyházi ünnepek azért lettek állami ünnepek is, mert történelmileg így alakult. De most már ebbe nem szól bele (jó esetben).

Tranquillius 2017.12.13. 12:11:40

@metal: Az egyházi ünnepek nem lettek állami ünnepek, aug 20. kivételével nem vonják ide oda a lobogót a Kossuth téren Karácsonykor, nincsen díszsortűz húsvétkor, stb, stb.

Wildhunt 2017.12.13. 12:21:19

@blah: de csakis a sokszínűség, tolerancia és elfogadás jegyében, igaz?

Ad Dio 2017.12.13. 12:30:27

@eßemfaßom meg áll:

Persze hogy nem az. ahogy egy kómában lévőről sem feltételezhetünk hasonlókat. Aztán mégis hozunk következtetéseket. Ha az állapota stabil, vagy javul(hat), úgy nem vesszük el az életét, mondván pl., hogy "biztos nem akarna élni ilyen csúnya baleset után".

Ad Dio 2017.12.13. 12:32:14

@eßemfaßom meg áll:

"Mi az a változás ami a 6570 napos felnöttet alkalmassá teszi a választásokon való részvételre a 6569 napos gyereket pedig alkalmatlanná? Általánosítani rossz, mindenkinél egyedileg kellene meghatározni mikor válhat nagykorúvá."

Alma és körte. Az egyik a jogképességben bekövetkező változás, a másik pedig a jogalanyiság kialakulása, vagyis a jogképesség lehetőségi feltétele.

Ad Dio 2017.12.13. 12:34:32

@blah:

:-/

Egyikünk tényleg masztol, de kétlem, hogy én lennék az.

Még egyszer feltenném ezt az egyszerű kérdést: vajon lehet-e bárkinek joga arra, hogy eldöntse, hogy valaki (aki létezik) olyan rossz életkörülmények közt él, hogy ott már nem is érdemes?

Ha nem válaszolsz a kérdésemre, akkor részemről ennyi. Üdv!

FF 2017.12.13. 12:45:50

Mondjuk engem csak az érdekel, hogy az a sok jaj de nagyon katolikus aláíró hogyan egyezteti össze a petícióját a pápai tévedhetetlenséggel.

Ad Dio 2017.12.13. 12:46:42

@eßemfaßom meg áll:

"Mármint szerinted. Mások szerint meg nem."

Érvelésem arra az állításra irányul, hogy az egyetlen nem önkényes időpont az emberi élet kezdetére - a genetika támogatásával - az a pillanat, amikor a két ivarsejt egy közös genetikai állománnyá egyesül. Ezt egyértelmű genetikai azonosíthatóságnak nevezik, köznyelven pedig fogantatásnak.

blah 2017.12.13. 12:49:35

@Ad Dio: javíts ki ha tévednék de olyanra akarsz tőlem választ amit csak beleláttál illetve bele akartál magyarázni a mondandómba. ezzel már lefokoztad magad a hülyék közé szóval ki nem szarja le mit akarsz.

blah 2017.12.13. 12:50:36

@Wildhunt: leszarom milyen indokkal nyírjátok ki egymást.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.12.13. 12:53:45

@blah:

"lefokoztad magad a hülyék közé szóval ki nem szarja le mit akarsz."

Tökéletes és hibátlan érvelés, erre nem lehet mit válaszolni. K.O.

Ad Dio 2017.12.13. 12:56:05

@blah:

Nem véletlenül ajánlottam fel, hogy olvasd el még 1x amit írtál, de legyen: akkor kérésedre "kijavítalak".

"az életet védik ahelyett, hogy azzal foglalkoznának mi lesz azokból a nem kívánt életekből amiket rá akarnak erőltetni a szülőségre cseppet sem kész vagy egyébként is alkalmatlan emberekre. ostobák."

Jelentése: a katolikus életvédők, akik a megfogant életet védik, be akarják tiltani az abortuszt. Persze ők "ostobák", mert nem törődnek azzal...

A kérdésem teljesen jogos. És nem válaszolsz, csak maszatolsz...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.12.13. 12:56:57

@FF:

Esetleg olvass utána a pápai tévedhetetlenségnek. Nem azt jelenti, hogy a pápának mindig, mindenben és mindenkor igaza van.

Mondjuk Ferenc pápa esetében kérdéses, egyáltalán legitim pápának tekinthető-e a katolikus egyház, sőt a kereszténység sírásója.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.12.13. 12:59:04

@Ad Dio:

Létezik a katolikus egyházban valami olyan intézmény, mint az USA-ban az impeachment?

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.13. 12:59:58

@FF:

A római pápa tévedhetetlenség hülyeség, viszont a katolicizmus sose mondta, hogy ez abszolút és feltétlen tévedhetetlenség lenne.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.13. 13:04:12

@blah:

Szerintem ezentúl legyen egy független, civil, európai szellemiségű bizottság a Soros Alapítványnál, mely eldönti, kinek van joga élne. Aki nem megy át az igazoló eljáráson, azt azonnal abortálják, életkortól függetlenül.

Így lehetne elérni, hogy végre igazi liberális demokrácia legyen az országban.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.12.13. 13:05:52

@FF:

http://lexikon.katolikus.hu/E/ex%20cathedra%20[Petri.html

Vagyis amit Ferenc elmeháborodottságában összehord, az formailag sem esik a pápai tévedhetetlenség kinyilatkoztatásai közé. Remélhetőleg nem is fog annyira megőrülni, hogy ilyen formában tegyen kijelentéseket.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.12.13. 13:07:07

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

Természetesen csak balliberális ember kaphat életbenmaradási engedélyt.

Ad Dio 2017.12.13. 13:10:05

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Ez tudtommal egy nyitott vita. Régebben olvastam egy cikket, ami azzal a feltételezéssel indult, hogy "mi van ha egy pápa megőrül?". Erős érveket hozott fel amellett, hogy ekkor a konklávé, esetleg egy egyetemes zsinat elmozdíthatja a pápát.

Én messze nem ítélem meg ilyen negatívan Ferenc pápát. Egy csomó döntése gyakorlatias, nyitott és én még soha nem éreztem úgy, hogy átlépné azt a határt, ahol a kijelentései a katolikus hitletéteményt sértenék.

rasztaszív 2017.12.13. 13:26:13

a katolicizmus hagyta el magát a Tanítást.és nem az idők folyamán,hanem a létrejötte pillanatában.
vagy miért van az,hogy a kultuszuk nem a Tanításra épül,hanem a köré szőtt,általuk kitalált horrormesére...?

Ad Dio 2017.12.13. 13:37:55

@rasztaszív:

Ezt is megtudtuk... ismét. Köszi.

Ad Dio 2017.12.13. 13:45:06

@rasztaszív:

Oks. Ugorj be legközelebb is, addigra lesz.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.13. 14:29:29

@rasztaszív:

Erről már egyszer beszéltünk. Akkor se tudtad megmondani mi ez a Tanítás, s te honnan ismered azt?

Moin Moin 2017.12.13. 15:20:49

@Tranquillius: Ehhez képest sem Svédország, sem Svájc esetésen nem volt semmi köze az eredeti tőkefelhalmozáshoz sem a gyarmatosításnak, sem pedig a rabszolga-kereskedelemnek: mindkét társadalom esetében a polgári fejlődés és az annak alapot adó társadalmi stratlégia eredménye a "gazdasgság"...

rasztaszív 2017.12.13. 15:29:08

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: ó,dehogynem.csak te vagy gátlástalan.
egyrészt ott van a bibliátokban is,csak le kell hántani róla mindazt a hazugságot,amivel körbevettétek.komoly szándék esetén már csak a logika is segíthet ebben.de a kumrani tekercsek is jó támpontot adhatnak.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.13. 16:09:15

@rasztaszív:

Azaz értelmezni kell a Bibliát a te bölcs útmutatásod alapján, s meg is kapjuk így az Igaz Tanítást?

Jakab.gipsz 2017.12.13. 17:38:24

Őszentsége a Római pápa az egy és oszthatatlan emberiség kollektív erkölcsi tudatának őre, tehát minden ember pápája.

Aki azt gondolja, hogy az emberiség kollektív erkölcsi tudatát, mint egy tudományos-kutatómunka hatáskörében tartozó kérdést, képes a megszokott analitikus filozófia keretei között meghaladni ahogy ateista-zsidó analitikus filozófusok pl. (Marx, Carnap, K Popper, Lukács, Habermas vagy Soros) meghaladni, megoldani, kifejteni, megpróbálták, az óriásit téved és veszélybe sodorja az egész emberiséget.

eßemfaßom meg áll 2017.12.13. 18:54:44

@Jakab.gipsz:" tehát minden ember pápája."

Nekem mondjuk nem, és vannak ezzel még pármilliárdnyian ezen a bolygón

eßemfaßom meg áll 2017.12.13. 18:58:47

@Tranquillius: Mifelénk a disznó darabolását nem amputálásnak hivják, lehet ez ilyen tájjelegű dolog

eßemfaßom meg áll 2017.12.13. 19:01:05

@Ad Dio: "Aztán mégis hozunk következtetéseket. "

Meg döntéseket is. A kómásról is.

Ad Dio 2017.12.13. 19:30:37

@eßemfaßom meg áll:

Igen. És ha ismered a korházak protokollját, bizony nem könnyen. Csak egészen egyértelmű esetben, ha a javulás halovány reménye sem áll fent, akkor állítjuk le a gépeket.

Az embrióval kapcsolatban szerencsére könnyebb a helyzetünk: ha nem kotrunk körülötte késekkel, akkor általában köszöni szépen jól van, él és élni akar...

Tranquillius 2017.12.13. 20:20:14

@eßemfaßom meg áll: Az embriót sem amputálják az anyjából - vagy ez is csak ilyen tájjellegű dolog felétek?

Tranquillius 2017.12.13. 20:21:46

@Ad Dio: És az apák jogáról és döntési lehetőségeiről még meg sem nyitottuk a vitát...

Jakab.gipsz 2017.12.13. 22:43:54

@eßemfaßom meg áll: Ez nem a TE döntésed.

Talán megérted, miért vagy? Miért létezel? A létezésed jogára leegyszerűsíted, és ezt teremtőidtől, próbáld meg, ki alkudni.

Ha nem keresztény vagy akkor ki vagy? és, ezt kitől tudod, nyilvánvalóan emberektől, tudod azt amit tudsz.

Az a "rossz zsidó" nem bennünket akart megváltani, nem hozzánk keresztényekhez beszélt. Logikus ?

Egy döglődő birodalom népei pedig, csak "áthallottak" egy ígéretet, "eljön még e földön, az örök béke és bölcsesség kora", ebben az ígéretben viszont már, érdemes "hinni" és megbízni, ezt jelenti kereszténynek lenni.

És mi van akkor ha valamennyien ez idáig tévedésben éltünk, de nem tudtuk önmagunkról ezt megállapítani.

Érthető?

eßemfaßom meg áll 2017.12.14. 07:35:32

@Tranquillius: szerencsére nem is írtam embrió aputálást és ha mindenáron szeretnéd az embere végzett kórházi beavatkozás és az élelmiszerfeldolgozás közé egyenlőségjelet tenni akkor további jó szórakozást.

@Ad Dio: Ahogy az abortusznak is van protokolja

@Jakab.gipsz: De az én döntésem, hogy melyik mesében hiszek. Hogy neked milyen baromsággal mosták ki az agyad az a te egyéni szocproblémád. Érthető?

Ad Dio 2017.12.14. 08:21:38

@eßemfaßom meg áll:

"Ahogy az abortusznak is van protokolja "

A boszorkányégetésnek is volt. Ma már nincs. Egyszer eljön az a nap, amikor ennek az utolsó barbár tettnek is elmúlik a nyoma. Remélem minél hamarabb.

Mei Ling 2017.12.14. 21:01:20

@Ad Dio: ""Azért nem kell egyedileg dönteni a kérdésben, mert nincsenek kivételek."

Vagyis azt állítod, hogy minden egyes emberi embrió másodpercre pontosan egyszerre osztódik és a fejlődésében PONTOSAN ugyan azt az utat járja végig?"

Megértettem, hogy végtelenül elfogult hívő vagy, akivel nem lehet racionálisan érvelni. Világosan megfogalmaztam, hogy ha elég alacsonyan húzzuk meg a határt, akkor nincs kivétel. Pontosan úgy, mint minden más egyéb emberi képességben. Ha azt mondjuk, hogy minden ember egy másodpercnél több idő alatt futja le a 100 métert, akkor felesleges egyénenként vizsgálni az állítás igazságát, noha minden ember más és más időpontban teljesíti. A válaszod tehát szégyenletesen gagyi. És így tovább a többi. Nem érdemelsz több időt.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.12.14. 21:14:24

@Mei Ling:

Ha ebben a vitában valaki szégyenletesen gagyi, akkor az te vagy. Te elfogadhatónak tartod ártatlan, védekezésre képtelen emberi lények elpusztítását, és ehhez keresel - és találsz - ideológiát: mégpedig azt, hogy nem is emberi lények.

Vaéahoöl igazad is van: amikor te voltál pár napos embrió, TE valóban nem voltál emberi lény. Azóta sem váltál azzá. :(

Ad Dio 2017.12.14. 22:27:41

@Mei Ling:

Össze-vissza beszélsz, így ne csodáld, ha nem értenek :-o.

Próbálj meg PONTOSAN fogalmazni.

A kérdés amit feltettem pontos és releváns. A jogalanyiság kezdete nem lehet tetszőleges pont. Épp olyan komoly vizsgálatot igényel, mint a jogalanyiság vége. Épp ezért én úgy vélem, hogy még ha meg is lehetne határozni olyan feltételt, ami valamiképpen nem önkényes, akkor is egyedileg kellene vizsgálni annak teljesülését.

A fájdalomérzet mint az ember lét kezdete természetesen viccnek is rossz. Mint írtam ez csak arra alkalmas, hogy a szentimentalizmusra hajló pógi gyomra könnyebben vegye be az ölést. Mer' ugye ami nem látszik mebernek, meg nem is érez fájdalmat, azt nem olyan ciki megölni. Érthető? Persze. Csak nehogy már ez ettől ne legyen egy önkényes feltétel.

Francokat.

"Megértettem, hogy végtelenül elfogult hívő vagy, akivel nem lehet racionálisan érvelni."

Kettőnk közül az egyik tényleg fanatikusan érvel, de kétlem hogy én lennék az.

csaba_carmarthen 2017.12.14. 22:42:31

@Tapsihapsi:

Burke Biboros:

"In that sense, one may have the feeling that the Church gives the appearance of being unwilling to obey the mandates of Our Lord," he said, adding, "Then perhaps we have arrived at the end times."
www.youtube.com/watch?v=lAAkEp0BV9Q

Burke was expanding on comments he made at a Fatima conference in July.

There, he recounted a young priest asking him, "Cardinal, do you think that we are in the end times?"

"I did not hesitate to respond: 'It may be so.'" he said.
www.churchmilitant.com/news/article/cdl.-burke-perhaps-we-have-arrived-at-the-end-times

2 Tessz 2, 3-4 sk.
...hiszen előbb be kell következnie az elpártolásnak, és meg kell mutatkoznia a bűn emberének, a kárhozat fiának, az ellenségnek, 4 aki mindenek fölé emelkedik, amit Istennek és szentnek neveznek.
Sőt, Isten templomában foglal majd helyet, és istennek akar látszani...
szentiras.hu/SZIT/2Tesz2

(kozben megerkeztek ide soros zsoldosai)

eßemfaßom még áll 2017.12.16. 08:16:48

@Ad Dio: Valaha olyan is volt, hogy mindennek van egy külön istene, aztán az is elmúlt. Az a mese is kimegy egyszer a divatból amit te annyira szeretsz.

Ad Dio 2017.12.16. 09:15:15

@eßemfaßom még áll:

Lehet.

Szerencsére az abortusz témakörében ennek semmi jelentősége. Itt csupán empirikusan ellenőrizhető racionális érvek kerültek felhasználásra.

Az abortusz mint emberölést egy ateista épp úgy felismerheti észérvek mentén, mint egy teista. Ez benne a legszebb.

eßemfaßom még áll 2017.12.17. 13:48:32

@Ad Dio: Mondjuk racionális érvet azt nem láttam de mindenki azt képzel racionálisnak amit akar

Ad Dio 2017.12.18. 14:26:34

@eßemfaßom még áll:

"Mondjuk racionális érvet azt nem láttam de mindenki azt képzel racionálisnak amit akar"

Ezzel a hozzáállással nem csoda hogy nem vetted észre a racionális érveket. :-/

A racionalitás független a képzelettől, hittől, érdektől.
süti beállítások módosítása