Wucherpfennig: "Semmit sem vontam vissza!"
2018. november 17. írta: Katolikus Válasz

Wucherpfennig: "Semmit sem vontam vissza!"

A jezsuita pap a rektori kinevezése után is kitart amellett, hogy az Egyháznak meg kellene áldania a homoszexuális párokat, és diakónussá kellene szentelnie nőket.

dpa_110184350_wucherpfennig_ansgar.jpgKét napja kapott szentszéki jóváhagyást a rektori kinevezésére Ansgar Wucherpfennig, és máris cáfolja az ezzel kapcsolatos tudósítások egyes lényegi elemeit. A jezsuita pap ugyanis azt állítja: a korábban a rektori kinevezésével szemben akadálynak tekintett elhajló tanításaiból semmit sem vont vissza.

A vatikáni Katolikus Nevelés Kongregációja korábban azért nem hagyta jóvá, hogy Wucherpfennig megkezdhesse a harmadik rektori ciklusát a németországi Sankt Georgen Filozófiai-Teológiai Főiskola élén, mert a jezsuita azt hangoztatta, hogy az Egyháznak ünnepélyes szertartásban meg kellene áldania a homoszexuális párkapcsolatokat, valamint azt szorgalmazta, hogy az Egyháznak meg kellene nyitnia a lehetőséget nők diakónussá szentelése előtt.

Wucherpfennig még október 17-én, a Frankfurter Neue Presse lapnak nyilatkozva is megerősítette a homoszexualitással kapcsolatos nézeteit. Mint mondta, a Szentírásban Pál apostol ugyan elítélően írt a homoszexualitásról, de az ő kora óta megváltozott az ezzel kapcsolatos felfogás, ezért az apostol nézetei ebben a kérdésben ma már nem tarthatók. A rektori kinevezésével kapcsolatos szentszéki fenntartásokkal kapcsolatban akkor azt mondta: csalódottnak érzi magát, mert azt hitte, hogy a hangoztatott nézeteiben Ferenc pápa "Ki vagyok én, hogy megítéljem?" iránymutatását követi.

November 17-én a német püspöki konferencia hivatalos híroldala, a katholisch.de közölt a rektorral új interjút. Az interjúban Wucherpfennig elmondta, a korábbi fenntartások miatt meglepte a szentszék csütörtöki döntése arról, hogy mégis engedélyezik a kinevezését a Sankt Georgen Főiskola élére. Mint ugyanis elmondta, a kifogásolt tanításaiból semmit sem vont vissza, mi több, a szentszékkel ő egyáltalán nem is kommunikált.

Wucherpfennig a saját, németországi rendi elöljárójának, Johannes Siebnernek írt csupán egy magyarázó levelet a teológiai álláspontjáról. Ezt már az elöljáró a saját belátása szerint kommunikálta a jezsuita rend legfőbb elöljárója, Arturo Sosa felé, aki végül közbenjárt a szentszéknél Wucherpfennigért.

Sosa csütörtökön egy közleményt is kiadott arról, hogy a szentszék mégis jóváhagyta Wucherpfennig rektori kinevezését. A közlemény megfogalmazása - a jezsuitáktól már megszokott kétértelműséggel - azt a benyomást keltette, mintha Wucherpfennig vállalta volna, hogy elveti a szentszék által kifogásolt nézeteit, és hittel elfogadja az Egyház ezekkel kapcsolatos tanítását. Az új interjújában azonban a rektor határozottan cáfolta ezt.

Wucherpfennig megerősítette, hogy ismeri az Egyház homoszexualitással és a nők diakónussá szentelésével kapcsolatos tanítását, azokkal azonban továbbra sem ért egyet. Mint mondta, ez ugyanakkor nem jelent akadályt a számára abban, hogy rektorként és oktatóként az Egyház tanítását oktassa.

Ez része a tudományosságnak: mindig pontosan kell bemutatnom az enyémtől eltérő véleményeket, mielőtt megkérdőjelezem vagy bírálom őket.

- mondta a katholisch.de interjújában a jezsuita.

Arról, hogy a szentszéknek valóban az volt-e a feltétele a jóváhagyáshoz, hogy Sosa atya kezeskedjen az ő hithűségéért, Wucherpfennig azt mondta:

Nem. Szabad keresztény ember vagyok, és magamért kezeskedem. Tudomásom szerint ez sohasem merült fel, valószínűleg téves értesülésről van szó.

A homoszexualitásról alkotott teológiai álláspontjáról pedig a rektor azt mondta:

Rengeteget változott a személyes hozzáállásom a homoszexualitáshoz, barátságoknak és lelkipásztori beszélgetéseknek köszönhetően. Ezen új tapasztaltok miatt ma már másképp olvasom a Bibliát, és másképp értelmezem a Tanítóhivatali megnyilatkozásokat. [...] Ha a katolikus egyház hivatalos álláspontjáról kérdeznek ebben a témában, arról hiteles információkat adok át. Még akkor is, ha nem értek vele egyet. Ez az egyensúlyozás persze odáig is elvihet, hogy kettészakadok. De ehelyett inkább azt érzem, hogy a különböző szerepeimből fakadó elvárások végülis egy érdekes feszültséget teremtenek.

Wucherpfennig szerint az elmúlt időszakban maximálisan érezte a limburgi püspök, Georg Bätzing, és a német jezsuita elöljáró, Siebner támogatását. Mint mondta, miután csütörtökön megtudta, hogy a szentszék mégis jóváhagyta a rektori kinevezését, másnap örömében pezsgőt bontott.


(Forrás és kép: katholisch.de)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csaba_carmarthen 2018.11.18. 15:35:36

www.youtube.com/watch?v=yKfsTNwFHmo

Zavala később újra visszatér ehhez:

„Bocsásson meg, hogy ragaszkodom a fatimai harmadik titokhoz: Padre Pio kapcsolódott-e ehhez, majd a hit elvesztéséhez az Egyházon belül?”

Fr. Gabriele megráncolja a homlokát, és fölszegte az állát. Úgy tűnik, hogy nagyon érintett a dologban.
- „Valóban”, állítja, Egyik napon Padre Pio nagyon szomorúan mondta nekem: „Tudod, Gabriele, a sátán az, akit bevezettek az egyház kebeléhez, és nagyon rövid időn belül egy hamis egyházat fog vezetni.”
„Istenem! Valamilyen Antikrisztus! Mikor prófétálta ezt neked?” [én, Zavala] kérdezem.
„Bizonyára 1960 körül lehetett, mivel akkor már pap voltam.”
„Vajon emiatt rémült meg XXIII. János a fatimai harmadik titok közzétételétől,nehogy az emberek azt gondolják róla, hogy ő az antipápa, vagy bármi...?”

Egy enyhe, de cinkos mosollyal jelenik meg Amorth atya ajkain.
„Padre Pio mondott-e bármit neked a jövőbeli katasztrófákról: földrengések, áradások, háborúk, járványok, éhség ...? Vajon utalt-e ugyanazokra a csapásokra, melyeket a Szentírásban megjövendöltek?” [kérdezte Zavala úr].

„Semmi sem számított neki, bármennyire is rémisztőnek bizonyultak, kivéve az Egyházon belüli nagy hitehagyást. Ez volt a kérdés, ami valóban kínozta őt, és amiért imádkozott, amiért felajánlotta szenvedésének nagy részét, szeretetből keresztre feszítve.”[mondja Amorth atya]

„Fatima harmadik titka?”
„Pontosan.”

www.karizmatikus.hu/noha/olvasnivalo/5748-amorth-atya-padre-pio-ismerte-a-harmadik-fatimai-titkot.html

Gratia Copiosa 2018.11.18. 16:46:08

Pal Feri atya talan meg tudja magyarazni mirol is van szo tulajdonkeppen, amit magatol allit. Lehet nem vart gyetmek, hazassag elott szuletett, vagy kicsit skizoid allkat. Jellem es ereny szavakat evtizedek ota nem halljuk sem szentbeszedkben sem sehol az Egyhazban. Ezert mar pszichologus papara volt szukseg. Azert tesznek magas egyhazi poziciokba es meltosagokba embereket, hogy a mar ezerszer leragott es definialt teologia kozhelyekrol es csontokrol szolo vitak a katolikus egyhazban bontakozzanak ki es nem egy tul keson osszehivott zsinaton mint a Tridenti volt. Csakhogy a Tridenti zsinat azt hozta, amit az egyhaz 1545 even at hitt es nem annak ellenkezojet. Ma mindenki ragja kormet, megint milyen eretnek gyanus iratot kreal a Vatikan titkarsaga - elore termeszetesen. Azt javallom a Rektor urnak, a gondolatait is gyonja meg, ha netan dogmakkal meltoztatik nem egyeterteni.