Szóban is megerősítette Ferenc pápa a május 28-ai televíziós interjújában, hogy az Amoris Laetitia buzdításával megnyitotta a lehetőséget az újraházasodott elvált személyek áldoztatására, az egyes esetekben a helyi papok mérlegelésére bízva ezt.
Ferenc pápa annak kapcsán beszélt erről, hogy a kérdező riporter, Valentina Alazraki mexikói újságíró felidézte, hogy egy újraházasodott argentin nő, akivel Ferenc pápa telefonon beszélt, nyilvánosan hangoztatta, hogy a pápa engedélyezte az áldoztatását:
Ferenc pápa: [...] Senkinek sem mondhatom azt, hogy Isten nem szereti őt, mert Isten mindenkit szeret. Még Júdást is szerette. Ezt a szeretetet Jézus a legvégsőkig kimutatta Júdás felé. Persze vannak határesetek. Hogy mit mondtam ennek a hölgynek, már nem emlékszem jól, de biztosan valami olyasmit, hogy 'Nézze, benne van az Amoris Laetitiában, hogy mit kell tennie. Beszéljen egy pappal, és keressék meg együtt...'
Riporter: ...az utat.
Ferenc pápa: Igen, az utat. Egy utat nyitottam. De nagyon ügyelek arra, hogy ne mondjam azt, hogy 'áldozhat vagy nem áldozhat' tizenkétezer kilóméterrel arrébb. Ez felelőtlen cselekedet volna. És kazuisztikába is esnék vele - mit lehet, mit nem lehet -, amit én nem fogadok el. Ez az Egyházba integrálás egy folyamata.
Később egy sajátos mondatban Ferenc pápa arra is utalt, hogy szerinte ez milyen jellegű változtatást jelent az Egyház tanításában:
A tanítás ugyanaz, még ha az elváltakkal kapcsolatos át is lett dolgozva [riadattata - újra lett hangolva] az Amoris Laetitia nyolcadik fejezetében, visszaállítva Szent Tamás tanítását a kazuisztika helyett.
Az Egyház Ferenc pápa Amoris Laetitia buzdításáig következetesen tanította a polgári házasságban vagy élettársi kapcsolatban élő elvált személyek áldoztatásának lehetetlenségét (lásd pl. ITT). Korábbi szentszéki dokumentumok azt is kimondták, hogy ezen a tanításon és gyakorlaton még az Egyház valamely pápája sem változtathat, mivel a pápai hatalmán felül álló kérdésről van szó. Az elmúlt években számos cikkünkben végigkövetve a folyamatot, a Ferenc pápa közreműködésével történt változtatást ebben a cikkben foglaltuk össze.
Több teológus is rámutatott, hogy a Ferenc pápa és az Amoris Laetitia a kérdésben tévesen hivatkozik Aquinói Szent Tamás tanítására. A Katolikus Válaszon erre Molnár Máté mutatott rá részletesen egy kétrészes dolgozatában; lásd az első részt itt, és a második részt itt.