Burke, Schneider, és további püspökök korrekciót közöltek a tanításbeli zavar ellen
2019. június 10. írta: Katolikus Válasz

Burke, Schneider, és további püspökök korrekciót közöltek a tanításbeli zavar ellen

burke_and_schneider_810_500_75_s_c1_1.jpgKözös hittani deklarációt adott ki Raymond Burke bíboros, Athanasius Schneider püspök (lásd őket a képen), és az Egyház több másik püspöke azzal a céllal, hogy elősegítsék vele az Egyházban egyre jobban eluralkodó tanításbeli zavar orvoslását.

A deklaráció a katolikus hit mintegy 40 olyan igazságát tisztázza, amelyekben Ferenc pápa kijelentései nyomán vagy a jelenlegi Szentatya pontifikátusa alatt támadt súlyos zavar a katolikus hívek között. Egyes pontok olyan erkölcsi kérdésekben adnak eligazítást, amelyek ma súlyosan veszélyeztetik a lelkek üdvösségét és javát, és amelyekben az egyházi hierarchia nem vagy alig közöl eligazítást.

A nyolcoldalas deklarációt a szerzők június 10-e, pünkösd hétfőre időzítve, több nyelven is kiadták. A deklaráció megerősíti az Egyház állandó tanítását az Eucharisztiáról, a házasságról, a papi cölibátusról, de olyan alapigazságokat is tárgyal, mint hogy "a pokol létezik", hogy az emberi lelket "bármely megbánás nélküli halálos bűn örök kárhozatra ítéli", hogy a Jézus Krisztusba vetett hit "az egyetlen Isten által pozitívan akart vallás", valamint hogy a "homoszexuális cselekedetek" és a nemváltoztató műtéti beavakozások "súlyos bűnök", amelyek lázadást jelentenek a kinyilatkoztatott és a természetes erkölcsi törvény ellen.

A deklaráció aláírói: Raymond Burke bíboros, az Apostoli Szignatúra előző prefektusa; Janis Pujats bíboros, a lettországi Riga emeritusz érseke; Tomash Peta, a kazahsztáni Asztana érseke; Jan Pawel Lenga, a kazahsztáni Karaganda emeritusz érseke; és Athanasius Schneider, a kazahsztáni Asztana segédpüspöke.

A deklaráció teljes szövege, angol nyelven, ide kattintva olvasható. A szerzők a deklarációjukhoz egy magyarázó jegyzetet is közöltek, ez - szintén angol nyelven - ide kattintva található meg.


(Forrás: LifeSiteNews)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gratia Copiosa 2019.06.13. 06:43:45

A cimet nem magyarul, nem magyar es nem katolikus irta.
Kozos hittani deklaracio....? Kivel kozos? A hit tanitasarol van szo? A deklaraciot nyugodtan lehet nyilatkozatnak forditani.
Ugy tunik a "sotet" kozepkori majd reneszansz papak utan, most a globalista-szocialista papak kora jott el. A Kommunista Internacionale himnuszabol "a multat elotorolni" igyekezete az elso oerctol kezdve nyilvanvalo volt 2013-ban. Tuleljuk.

Min plisiazete 2019.07.24. 01:04:46

Elolvastam a korrekciót, és le kell szögeznem: kár, hogy nem hamarabb találtam meg ezt az oldalt. Végül, szerencsére, egy külföldön szolgáló atyának hála megtaláltam benneteket!

Néhny kérdést ugyan felvet a megírt szöveg. Példának okáért:
A szerzők közlik a 38. pontban, hogy a "Szent Eucharisztia nem szolgáltatható ki azoknak, akik a katolikus hit bármely igazságát tagadják, vagy nyilvánosan vallják eretnek vagy skizmatikus keresztény közösségbeli tagságukat." Ezek szerint nem részesülhetnek a szentségben a keleti egyházak tagjai? Hisz őket ha nem is hívjuk eretnekeknek a VZs2 tanítását követve, mégiscsak skizmatikusok, és nyilvánvalólag nem vallják a katolikus hit valamennyi igazságát... Nézetüket a hatályos Egyházi Törvénykönyv 1364. kánonjával támasztják alá, amely világosan állítja, hogy a hit elhagyása, eretnekség, vagy szakítás az egyházzal (skizma) önmagától beálló (latae sententiae) kiközösítést von maga után. Ez a tanítás természetesnek vehető a maga tautologikus értelmében, hisz aki otthagyja az Egyházat, ki is záratik belőle.
Vannak viszont 'skizmatikusok' (pl. a keleti egyház tagjai) akik, lévén maguk soha nem szakadtak el az Egyháztól, hisz a skizma idősebb, mint ők. Őket az Egyetemes Zsinat tanítása szerint részesítheti az Egyház a Szent Eucharisztiában, ha "önként kérik, és kellőképp fel vannak készülve" (Oriental Ecclesiarum 27.). Ha azonban ez fennáll, és a szent cselekmények közös végzésének módja megfelel a 26. pontban lefektett zsinati elveknek, az Egyház ezeknek az elszakadt testvéreknek is kiszolgáltatja az Eucharisztiát (és más szentségeket is).
Tehát szigorúan véve a tömör 'korrekciós írás' nem ad egyértelmű tanítást a katolikus álláspontot illetően, sőt további bizonytalanságot és zavart támaszt egyszerűsítő hangnemével (legalábbis bennem, lehet a baj velem van). Értékelem a tüzes lelkesedést, ami a katolikus hitigazságok kifejtésére hatja az atyákat, legalább annyira, hogy ilyesmik olvasására igény támad a hívekben. A kivitelezés azonban erős fejvakarásra késztet.