Voltam gyónni az ötvenes évekbe’.
Az atya nem értette: „Hogy jut ez eszedbe?”.
„Ha hívő vagy, tudod, hogy Isten nem engedi
Az életet a szerelemből kivenni!”
Hatvankilencben aztán újra gyónni mentem.
A fogamzásgátlást - upsz - kifelejtettem.
Az Egyház a reményt is el akarja venni!
A legjobb hát a pápát zárójelbe tenni!
Tizenhatban is mentem gyónni egy paphoz,
mert a tanítás immár cukinak hangzott.
„Ha úgy érzed, elég, hogy ennyit tehetsz!”
A pápa szerint „Még Isten is akarja ezt!”
De többet már gyónni is minek menjek?
Önmagukban rossz dolgok úgysem léteznek.
Igazuk volt mégis a hatvanas években,
Chiodi atya végre nem hagyott kétségben.
Mert a szándék tesz dolgokat jóvá és rosszá.
Olyan leszek, mint Isten! – ezt már más is mondá.
(Forrás; Fordítás: KV)
***
Amint arról néhány napja beszámoltunk, az olasz erkölcsteológus Maurizio Chiodi atya arról beszélt egy december 14-én Rómában, a Pápai Gergely Egyetemen tartott nyilvános előadásában, hogy léteznek "olyan körülmények - utalnék az Amoris Laetitia 8. fejezetére -, amelyek pontosan a felelősség érdekében szükségessé teszik a fogamzásgátlást.".
A katekizmusban fellelhető ősi katolikus tanítás azonban minden körülmények között tiltja a fogamzásgátlást:
KEK 2370 Az időszakos megtartóztatás, továbbá az élet továbbadása szabályozásának az önmegfigyelésen és a terméketlen periódusok kihasználásán alapuló módszere, megfelel az erkölcsiség objektív kritériumainak. [120] E módszerek tiszteletben tartják a házastársak testét, bátorítják az egymás közötti gyengédséget és elősegítik a hiteles szabadságra való nevelést. Ezzel szemben önmagában rossz "minden olyan cselekedet, mely -- akár a házassági aktust megelőzően, akár annak végrehajtása közben, akár természetes következményeinek kibontakozása közben -- célként vagy eszközként szándékosan megakadályozza az élet továbbadását".
"Így a természet szavának, mely a házastársak kölcsönös és teljes odaadását mondja, a fogamzás meggátolása által szembehelyezik az ellentmondás igéjét, tudniillik a teljes odaadás megtagadását. Ebből pedig nem csupán az élet felé nyitott lelkület elutasítása származik, hanem a házastársi szeretet belső igazságának -- mely az egész személy ajándékozására irányulna -- színlelése is. (...) A fogamzásgátlás és a terméketlen időszakok fölhasználása közti antropológiai és erkölcsi különbségtétel (...) a személynek és a szexualitásnak két olyan fajtáját foglalja magában, melyek kizárják egymást."
Noha Ferenc pápa az Amoris Laetitia 80. pontjában "a szerelem eltorzításának" nevezi a fogamzásgátlást, immár látható, hogy az Amoris Laetitia alapján a Ferenc pápa támogatását bíró progresszív egyháziak a II. János Pál és XVI. Benedek pápák által kifejtett egyházi tanítás átírása után idén a VI. Pál pápa által kifejezett tanítások lebontásával próbálkoznak majd.