Két napja kapott szentszéki jóváhagyást a rektori kinevezésére Ansgar Wucherpfennig, és máris cáfolja az ezzel kapcsolatos tudósítások egyes lényegi elemeit. A jezsuita pap ugyanis azt állítja: a korábban a rektori kinevezésével szemben akadálynak tekintett elhajló tanításaiból semmit sem vont vissza.
A vatikáni Katolikus Nevelés Kongregációja korábban azért nem hagyta jóvá, hogy Wucherpfennig megkezdhesse a harmadik rektori ciklusát a németországi Sankt Georgen Filozófiai-Teológiai Főiskola élén, mert a jezsuita azt hangoztatta, hogy az Egyháznak ünnepélyes szertartásban meg kellene áldania a homoszexuális párkapcsolatokat, valamint azt szorgalmazta, hogy az Egyháznak meg kellene nyitnia a lehetőséget nők diakónussá szentelése előtt.
Wucherpfennig még október 17-én, a Frankfurter Neue Presse lapnak nyilatkozva is megerősítette a homoszexualitással kapcsolatos nézeteit. Mint mondta, a Szentírásban Pál apostol ugyan elítélően írt a homoszexualitásról, de az ő kora óta megváltozott az ezzel kapcsolatos felfogás, ezért az apostol nézetei ebben a kérdésben ma már nem tarthatók. A rektori kinevezésével kapcsolatos szentszéki fenntartásokkal kapcsolatban akkor azt mondta: csalódottnak érzi magát, mert azt hitte, hogy a hangoztatott nézeteiben Ferenc pápa "Ki vagyok én, hogy megítéljem?" iránymutatását követi.
November 17-én a német püspöki konferencia hivatalos híroldala, a katholisch.de közölt a rektorral új interjút. Az interjúban Wucherpfennig elmondta, a korábbi fenntartások miatt meglepte a szentszék csütörtöki döntése arról, hogy mégis engedélyezik a kinevezését a Sankt Georgen Főiskola élére. Mint ugyanis elmondta, a kifogásolt tanításaiból semmit sem vont vissza, mi több, a szentszékkel ő egyáltalán nem is kommunikált.
Wucherpfennig a saját, németországi rendi elöljárójának, Johannes Siebnernek írt csupán egy magyarázó levelet a teológiai álláspontjáról. Ezt már az elöljáró a saját belátása szerint kommunikálta a jezsuita rend legfőbb elöljárója, Arturo Sosa felé, aki végül közbenjárt a szentszéknél Wucherpfennigért.
Sosa csütörtökön egy közleményt is kiadott arról, hogy a szentszék mégis jóváhagyta Wucherpfennig rektori kinevezését. A közlemény megfogalmazása - a jezsuitáktól már megszokott kétértelműséggel - azt a benyomást keltette, mintha Wucherpfennig vállalta volna, hogy elveti a szentszék által kifogásolt nézeteit, és hittel elfogadja az Egyház ezekkel kapcsolatos tanítását. Az új interjújában azonban a rektor határozottan cáfolta ezt.
Wucherpfennig megerősítette, hogy ismeri az Egyház homoszexualitással és a nők diakónussá szentelésével kapcsolatos tanítását, azokkal azonban továbbra sem ért egyet. Mint mondta, ez ugyanakkor nem jelent akadályt a számára abban, hogy rektorként és oktatóként az Egyház tanítását oktassa.
Ez része a tudományosságnak: mindig pontosan kell bemutatnom az enyémtől eltérő véleményeket, mielőtt megkérdőjelezem vagy bírálom őket.
- mondta a katholisch.de interjújában a jezsuita.
Arról, hogy a szentszéknek valóban az volt-e a feltétele a jóváhagyáshoz, hogy Sosa atya kezeskedjen az ő hithűségéért, Wucherpfennig azt mondta:
Nem. Szabad keresztény ember vagyok, és magamért kezeskedem. Tudomásom szerint ez sohasem merült fel, valószínűleg téves értesülésről van szó.
A homoszexualitásról alkotott teológiai álláspontjáról pedig a rektor azt mondta:
Rengeteget változott a személyes hozzáállásom a homoszexualitáshoz, barátságoknak és lelkipásztori beszélgetéseknek köszönhetően. Ezen új tapasztaltok miatt ma már másképp olvasom a Bibliát, és másképp értelmezem a Tanítóhivatali megnyilatkozásokat. [...] Ha a katolikus egyház hivatalos álláspontjáról kérdeznek ebben a témában, arról hiteles információkat adok át. Még akkor is, ha nem értek vele egyet. Ez az egyensúlyozás persze odáig is elvihet, hogy kettészakadok. De ehelyett inkább azt érzem, hogy a különböző szerepeimből fakadó elvárások végülis egy érdekes feszültséget teremtenek.
Wucherpfennig szerint az elmúlt időszakban maximálisan érezte a limburgi püspök, Georg Bätzing, és a német jezsuita elöljáró, Siebner támogatását. Mint mondta, miután csütörtökön megtudta, hogy a szentszék mégis jóváhagyta a rektori kinevezését, másnap örömében pezsgőt bontott.
(Forrás és kép: katholisch.de)
csaba_carmarthen 2018.11.18. 15:35:36
Zavala később újra visszatér ehhez:
„Bocsásson meg, hogy ragaszkodom a fatimai harmadik titokhoz: Padre Pio kapcsolódott-e ehhez, majd a hit elvesztéséhez az Egyházon belül?”
Fr. Gabriele megráncolja a homlokát, és fölszegte az állát. Úgy tűnik, hogy nagyon érintett a dologban.
- „Valóban”, állítja, Egyik napon Padre Pio nagyon szomorúan mondta nekem: „Tudod, Gabriele, a sátán az, akit bevezettek az egyház kebeléhez, és nagyon rövid időn belül egy hamis egyházat fog vezetni.”
„Istenem! Valamilyen Antikrisztus! Mikor prófétálta ezt neked?” [én, Zavala] kérdezem.
„Bizonyára 1960 körül lehetett, mivel akkor már pap voltam.”
„Vajon emiatt rémült meg XXIII. János a fatimai harmadik titok közzétételétől,nehogy az emberek azt gondolják róla, hogy ő az antipápa, vagy bármi...?”
Egy enyhe, de cinkos mosollyal jelenik meg Amorth atya ajkain.
„Padre Pio mondott-e bármit neked a jövőbeli katasztrófákról: földrengések, áradások, háborúk, járványok, éhség ...? Vajon utalt-e ugyanazokra a csapásokra, melyeket a Szentírásban megjövendöltek?” [kérdezte Zavala úr].
„Semmi sem számított neki, bármennyire is rémisztőnek bizonyultak, kivéve az Egyházon belüli nagy hitehagyást. Ez volt a kérdés, ami valóban kínozta őt, és amiért imádkozott, amiért felajánlotta szenvedésének nagy részét, szeretetből keresztre feszítve.”[mondja Amorth atya]
„Fatima harmadik titka?”
„Pontosan.”
www.karizmatikus.hu/noha/olvasnivalo/5748-amorth-atya-padre-pio-ismerte-a-harmadik-fatimai-titkot.html
Gratia Copiosa 2018.11.18. 16:46:08