Paglia érsek: A homoerotikus freskó az "evangelizálás" eszköze
2017. június 08. írta: Katolikus Válasz

Paglia érsek: A homoerotikus freskó az "evangelizálás" eszköze

paglia_and_mural_810_500_55_s_c1.jpgMiután 2016 végén Ferenc pápa teljesen kiürítette az Egyház tanításának tisztaságáért kiálló Pápai Életvédő Akadémiát, az Akadémia új vezetőjének Vincenzo Paglia érseket tette meg.

Ahogy idén márciusban részletesen írtunk róla, az érsek 2007-ben, még püspökként, egy homoszexuális festőművésznek fizetett azért, hogy a Terni-Narni-Amelia egyházmegyéje katedrálisának falára egy homoerotikus (és eretnek) festményt készítsen. A festmény magát az érseket is ábrázolja, amint lenge lepedőkkel épp csak takarva egy másik férfival vágyakozó tekintettel ölelik egymást. Egyházi kritikusok a freskót nyilvános megszólalásokban "istenkáromlónak", "visszataszítónak", és "ördöginek" nevezték.

Az érsek most egy június 6-án a National Catholic Register munkatársának, Edward Pentinnek adott interjújában vette védelmébe az általa készíttetett freskót. Paglia érsek szerint a festmény szándéka az volt, hogy az "evangelizálás" eszköze legyen.

"A prédikációim egyik nagyszerű témája az Isten irgalmasságára való hagyatkozás volt abban, hogy megment minket az örök büntetéstől, és ebben a kontextusban mutattak be nekem egy ötletet egy freskóról, ami a feltámadt Krisztust mutatná, ahogy hálókba gyűjti az emberiség minden sérültjét és szenvedőjét, és mint a Megváltójuk, magával viszi őket, ahogy a mennybe és az Atyához emelkedik." - mondja az érsek az interjúban.

"A freskó az emberiséget meztelenül mutatja, hogy kifejezze az ő szélsőséges szegénységét, és én is szerepelek a festményen, mint olyan személy, aki ugyanúgy megváltásra szorul, mint bárki más. A festmény már több, mint 10 éve van a katedrálisban, a helyi katolikus közösség minden tiltakozása nélkül, és úgy hiszem, a közösség egy összességében evangelizáló törekvés részeként - egyesek számára talán túlzottan testies részként - tekint rá." - teszi hozzá.

Paglia szerint nem lett volna "gyümölcsöző" válaszolni a kritikára, hogy a freskó "ördögi". "Miközben a válaszomat hasznosnak szánom ebben a kérdésben, és érzékelem a vele kapcsolatos aggályokat, nem gondolom, hogy gyümölcsöző lenne válaszolnom kifejezetten azokra a képletes és pontatlan jelzőkre, mint 'istenkáromló' és 'ördögi'." - mondja Paglia érsek.

Paglia érsek azon állításának, hogy a freskóval szemben a helyi katolikus közösség sohasem tiltakozott, kifejezetten ellentmond az, amit a festmény készítője, a férfiaktjairól híres argentín homoszexuális művész, Ricardo Cinalli az olasz La Repubblica napilapnak 2016. márciusában adott interjújában nyilatkozott (a festőművésszel készült interjú videón is megtekinthető a linkelt posztunkban).

Cinalli akkor azt mondta: a műve sokak nemtetszését kiváltotta az egyházmegyében, olyannyira, hogy attól félt, hogy a festményt megsemmisítik azután, hogy az annak elkészültét végig aktívan támogató (a festményen szintén meztelenül szereplő) Fabio Leonardis atya, az egyházmegye Kulturális Örökség Hivatalának vezetője meghalt, közvetlenül a festmény befejezése után.

Cinalli szerint Leonardis atya halála után maga Paglia püspök szállt szembe a megsemmisítésre irányuló nyomásnak, egészen 2012-ig, amikor az egyházmegyéjéből a Vatikánba helyezték át, miután a Család Pápai Tanácsának élére került. Paglia megyéspüspök utódja ugyanakkor a falfestményt, minden kérés ellenére, szintén nem bántotta.

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása